EKM Service grundades 1982 och har sedan dess varit en av regionens ledande IT leverantörer. Idag är vi ett dynamiskt, tekniskt och välmående IT-företag som erbjuder sina kunder fullständig support och utveckling inom IT. Vi är sedan 2010 en del av den landsomfattande kedjan DataGroup, som består av 57st verksamhetsställen.
Intresset för teknik, liksom viljan att ständigt lära sig nya saker och vara bäst inom sitt område, driver oss framåt.
EKM har genom åren byggt upp en varierande kundbas med allt från privatkunder till stora och små företag i kustregionen.
ARBETSBESKRIVNING
Våra medarbetare är EKMs största tillgång och betydelsefulla för bolagets fortsatta prestation. Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara personen vi söker. Rollen kräver stort engagemang, samt förståelse för butiksverksamhet och kundbetjäning. Vi har butiker i Ekenäs, Hangö och Karis och arbetspunkten kan variera enligt behov. För att sköta arbetet behövs goda kunskaper i båda inhemska språken.
Det är viktigt att du kan arbeta självständigt för att garantera att vardagen i butiken fungerar som smort, men du har givetvis hela vårt team som backup vid behov. Vi sätter stor vikt på personlighet, för oss är det viktigt att du kommer bra överens med övriga kollegor. Du erbjuds att jobba i ett välmående bolag som tar hand om sin personal, för oss är det viktigt att alla trivs och har ett utvecklande och stimulerande arbete. Du kommer arbeta med kollegor som har mångårig erfarenhet av branschen.
Avgörande för att lyckas med arbetet är ett brinnande intresse för teknik samt en positiv och aktiv inställning till arbete. Som person är du initiativtagande, social och gillar att hjälpa folk hitta rätt lösningar.
Vanliga arbetsuppgifter:
- Betjäning av kunder i butiken
- Försäljning och grundinstallation av datorer, smarttelefoner och pekplattor samt kringutrustning och programvaror
- Hjälpa kunder med problemlösning, svara på frågor, föreslå rätt produkter eller vidarebefordra ärendet till rätt person i vårt team
- Orderhantering (beställning & intagning av lagervaror)
- Se till att varor och arbetsytor i butiken är prydliga och i ordning
- Prissättning av varor och underhåll av produktsortimentet
Följande egenskaper ses som en fördel för att lyckas med arbetsuppgiften:
- Erfarenhet av kundbetjäning och försäljning
- Erfarenhet av IT-branschen
- Erfarenhet av detaljhandel
- Goda kunskaper i båda inhemska språken
Vi ser fram emot din ansökan, gärna med löneanspråk.
Förfrågningar eller mottagning av ansökan:
Ronnie Carlsson
gsm: 0500 486090
e-post: ronnie@ekm.fi