Lemonsoft programvarulösning – för ditt företags bästa

Med Lemonsoft får du alla viktiga funktioner för ditt företag i ett och samma paket. Genom att samarbeta med oss uppnår ditt företag bättre resultat tack vare de effektiva funktioner programmet erbjuder. Det är till ditt företags fördel att ha funktionerna i ett och samma program. 

Programmet erbjuder allt ett företag kan behöva såsom ekonomiförvaltning, personalförvaltning, CRM, projekthantering och produktionsstyrning – du bestämmer själv vilka delar du vill ha.  

Lemonsoft är ett av marknadens modernaste och effektivaste ERP. 

För vem passar Lemonsoft?

Lemonsoft lämpar sig för alla företag som köper, säljer och utför arbeten av olika slag. Även stat och kommun har upptäckt fördelarna i Lemonsofts moderna projekthantering, logistik, arbetstidsuppföljning, löneberäkning och betalningar.

Lemonsoft kan installeras och användas traditionellt på en dator eller användas helt online i webbläsaren. Förutom dessa alternativ har företaget även möjlighet att ta i bruk Lemonsofts mobilapp LemonTime. Med hjälp av mobilappen kan företaget på ett enkelt och smidigt sätt registrera tidsuppföljning, varor till ett projekt eller serviceåtgärder – alla handskrivna lappar och forsedlar kan lämnas i det förgångna!

Typiska branscher som utnyttjar Lemonsofts mångsidiga funktioner är entreprenörer, detalj- och partihandel, byggnadsföretag, industri, bokföringsbyråer och serviceföretag.

Lemonsofts olika funktioner

Du väljer själv vilka olika programfunktioner ditt företag behöver och betalar enligt det.

Ekonomiförvaltning

Sköt ditt företags fakturering och inläsning av inköpsfakturor elektroniskt.

Betalningarna in och ut sker via LemonBank, som är integrerad i Lemonsoft och har stöd för de flesta banker.

Med hjälp av programmet kan du även smidigt sköta företagets bokföring, momsberäkningar och skatteanmälan.

Kundhantering

I kundregistret och CRM samlar du dina kunders alla uppgifter, kontakter, historik och händelser, så att hela organisationen enkelt kommer åt dessa.

Både den enskilda försäljaren och företagsledningen kan mycket överskådligt följa med ett försäljningsärende från lead till beställning. Också förlorade affärer registrerar man och dokumenterar orsaken.

Filosofin är att all data och historik gällande kunderna är företagets egendom och försvinner inte vid personalbyte.

Integrerad kassa

I Lemonsofts integrerade kassa hittar du alla dina kunder, produkter och ordrar och det är även enkelt att ta betalt över disk. Här samlas även samma statistik och bokföringsunderlag som från Lemonsofts övriga program. Betalterminalerna är integrerade och möjliggör snabba och smidiga transaktioner vid kassadisken – lättare än så kan det inte bli!

Logistik

Logistiken består av lagerhantering med inkommande och utgående varor samt hantering av lagersaldon i realtid.

Försäljningsorder
Här skriver vi in vad kunderna beställer, endera från vårt eget lager eller som beställningsvara från vår leverantör. 

Service order
Kunden beställer ett servicearbete som ska utföras hos företaget eller hos kunden. Här samlas noggrann historik av vad som gjorts och när.  

Inköpsorder
En inköpsorder är då man beställer varor till lager eller till specifik kund, som sedan via varuintagning tas in på produktsaldot. Här finns också kundspecifika prislistor, serienummerhantering och batch-hantering.

Tanken är att optimera varuflödet så att rätt varor alltid finns i lager.

Personalförvaltning

Med lönemodulen sköter du enkelt ditt företags alla löner. Här finns möjlighet till bland annat stämpelklocka, reseräkningar, tidsuppföljning och integration till Inkomstregistret. Du kan alltså enkelt följa upp arbetstimmar via en stämpelklocka-funktion, upprätthålla arbetsscheman och hålla koll på övertidstimmar samt semestrar.

Projekthantering

Lemonsofts projekthantering är marknadens mest omfattande projekthanteringsprogram. Med samma program kan du hantera allt från skapandet av offerter till genomförandet av projekt samt överföringen till bokföringen.

Vikten av projekthanteringsprogram ökar hela tiden då många arbeten idag är projektbetonade. Detta gäller både i konsultarbeten och olika former av byggnads- och konstruktionsarbeten.

Trots att storleken på projekten varierar har alla ändå alla en sak gemensamt: administrationen tar tid. Det lönar sig att minimera denna tid eftersom det sällan är tid som kan faktureras.

Koncentrera företagets viktiga funktioner till ett effektivt program!

Produktionsstyrning

Lemonsofts produktionsstyrning innehåller mycket omfattande redskap för olika typer av produktionsplanering och administration. Med samma program kontrollerar du hela processen från offert till bokföring.

Kontakten till omvärlden

Med en toppmodern programvara byggd på branschens bästa verktyg är det enkelt att integrera data med olika yttre system.

Ett framgångsrikt företag behöver ordentlig rapportering. Lemonsofts klara rapportering ger en snabb överblick av situationen i företaget. För noggrannare rapportering kan även Microsoft PowerBI enkelt utnyttjas i Lemonsoft. Kunden kan ta i bruk rapporteringen själv eller så hjälper vår personal till med ibruktagandet.

Du kan enkelt skapa en egen integrerad webbshop som hanterar produkter, kunder och beställningar. Webbshopen kan antingen integreras till WooCommerce eller till Lemonsofts egen LemonShop-plattform. Du behöver inte själv underhålla båda systemen utan allt sköts av Lemonsoft.

Lemonsoft erbjuder en uppsjö av gränssnitt till alla möjliga yttre program och tjänster. Lemonsofts LemonHub är en gateway som färdigt innehåller Basware nätfakturering, Aditro Nätlön för anställdas lönebesked, e-kuitti, Intrum indrivning, samt de olika EDI operatörerna.

Mervärde med EKM

Vi tror på personlig betjäning då ett företag är nyfiket på ett nytt system. Då vill vi sitta ner tillsammans med kunden och gå igenom hur kundens rutiner fungerar och vilka utmaningarna är.

Tillsammans hittar vi det som behöver förbättras och vilka prioriteringarna är. Efter detta görs en offert utgående från den information som framkommit av diskussionerna.

I större projekt kan ytterligare forskning, studier och diskussioner vara på sin plats medan vi i mindre projekt vet ganska snabbt om och hur vi skall gå vidare.

Då vi kommit till skott och beställningen är gjord startar själva planeringen: tidtabeller, målsättningar och ansvarsområden. Vanligtvis är det vi på EKM som drar projektet framåt och hjälper till med det mesta som gäller teknisk planering, inställningar i programmet och skolning av användare.

När det uppstår problem i vardagen är det till oss du ringer då du behöver hjälp – det är ju vi som känner både dig och din vardag.

Lemonsoft Oy

Lemonsoft är ett finländskt programvaruföretag som grundades 2006. Företaget har kontor i Vasa, Åbo, Vanda, Tammerfors och Joensuu. Lemonsofts mission är att utveckla och underhålla programlösningar för ditt företags bästa och erbjuda marknadens bästa användarupplevelse.

EKM Service har varit Lemonsofts partners sedan 2009 då vi själv tog i bruk programmet för att på bästa sätt kunna stödja våra kunder.

Idag jobbar över 150 personer inom företaget och omsättningen år 2021 var 17,2 miljoner euro. Lemonsoft har beviljats Bisnode AAA-ranking och Kauppalehtis Menestyjät-certifikat flera år i rad.

Lemonsoft används idag av närmare 7 000 företag med över 50 000 användare.

Det är tryggt att vara kund hos oss.

Kellokortti

En fungerande arbetstidsuppföljning är viktig för varje företag, oavsett bransch. Uppföljningen sparar tid och pengar, och hjälper företaget att följa med åtgången tid för personal, projekt och annat jobb som görs.

Vi erbjuder ett system för uppföljning av arbetstid, antingen som integrerat i ert nuvarande system eller som ett självständigt program.

De viktigaste funktionerna för Lemonsofts tidsuppföljning:

  • Automatisera löneberäkningen
  • Noggrannare kostnadsuppföljning
  • Effektivera faktureringsunderlaget
  • Underlätta arbetet för olika enheter/ansvarspersoner
  • Underlag för integration till andra system
  • Stämplingsterminaler

Kellokortti

Kellokortti är vår lösning för uppföljningen av arbetstid. Kellokortti har över 1 000 kunder inom många olika branscher.

Kontakta oss

Camilla Carlsson

Administrative Manager

camilla.carlsson@ekm.fi

019 212 0160

Johan Fagerström

ICT-Specialist, B2B

johan.fagerstrom@ekm.fi

019 212 0138

Rasmus Nylund

Software Specialist

rasmus.nylund@ekm.fi

019 212 0145